YASAL BİLGİLENDİRMELER

İş Sürekliliği Politikası

İş Sürekliliği Politikası Yayın Tarihi: 02.01.2018

Güncelleme Tarihi: 22.02.2024

Neova Katılım Sigorta A.Ş İş Sürekliliği Yönetim Yapısı aşağıdaki belirtilen hedef ve ilkeler kapsamında işletir;

  • Afet ve acil durumlarda birinci öncelik olarak can güvenliğini sağlamak,
  • İş sürekliliğinin gereklerini yerine getirmek üzere süreçler tesis etmek ve uygun görülen tedbirler almak,
  • İş sürekliliği planlamasına yönelik olarak iş etki analizi çalışmaları yapmak ve kurtarma stratejilerin, belirlemek. Bu çalışmalar ışığında iş sürekliliği planını oluşturmak,
  • İş sürekliliği planının kuruluşun hedefleri ve öncelikleriyle uyumlu, güncel ve yeterli olmasını sağlamak
  • Çalışanları, iş sürekliliği planı hakkında ilgileri çerçevesinde bilgilendirmek, görev ve sorumlulukları konusunda periyodik olarak eğitmek,
  • İş etki analizi kapsamında, iç ve dış bağımlılıkları belirlemek ve meydana gelebilecek bir kesinti durumunda gereken faaliyet düzeyini ortaya koymak üzere operasyonlar önem düzeyleri açısından sınıflandırmak.
  • Herhangi bir acil veya beklenmedik durumda öncelikli gerçekleştirilecek eylemleri ve alınacak tedbirleri belirlemek için iş sürekliliği ve acil durum eylem planı oluşturmak ve planların acil durumlarda çalışmasını garanti altına almak üzere düzenli tatbikatlar gerçekleştirmek
  • İş sürekliliğinin sağlanması için sürekliliği tehdit edebilecek risklere karşı tedbirler almak ve önleyici kontroller uygulamak
  • İş etki analizi sonucu belirlenen kritik hizmetler için risk değerlendirmesi yapmak ve olası risklerden kaynaklanabilecek kesinti sürelerinin ve etkilerinin en az seviyeye indirilebilmesi için risk işleme faaliyetleri gerçekleştirmek,
  • İş sürekliliği planının uygulanması için ihtiyaç duyulan iç ve dış kaynakları tedarik etmek, güncelliğini ve sürekliliğini sağlamak,
  • Kritik hizmetlerin sunulmasında destek alınan tedarikçilerin iş sürekliliği yetkinliklerini değerlendirmek,
  • İş sürekliliği yönetim yapısının etkinliğini performans göstergeleri ile ölçmek, raporlamak ve sürekli iyileştirme faaliyetleri yürütmek.

 

Neova Sigorta bu yaklaşım ile planlı ve etkin bir iş sürekliliği yönetim sistemini kurmayı, kurulan bu sistemi işletmeyi, sürekli iyileştirme anlayışıyla gözden geçirmeyi ve sürekliliğini sağlamayı taahhüt eder.